Sunday, February 15, 2009

CUCU RAJA PEMERINTAH PERAK PUN SOKONG PR

ni dipetik dari blog Datin Seri Puan Faitmah saat isteri MB NIZAR

http://datinserifatimah.blogspot.com/2008/11/ziarah-yang-mulia-raja-mazwin.html

Ziarah Yang Mulia Raja Mazwin

Petang semalam saya dan suami serta anak bongsu telah menziarahi YM Raja Mazwin bt. Raja Ariff Shah di kediaman beliau yang terletak di Jalan Dr. Nazrin Shah (Jalan Gopeng).

Kesihatan beliau agak kurang memuaskan sejak kebelakangan ini.Ketika kami tiba di kediaman turut bersama YM Raja Mazwin ialah anak perempuan sulung beliau Raja Nazhatul Shima dan anak sulung lelaki Raja Dato' Seri Iskandar Dzulkarnain yang kini merupakan Yang Amat Mulia Raja Kechil Sulung Perak Darul Ridzuan.Yang Mulia Raja Mazwin merupakan isteri kepada Sultan Idris Shah II, Sultan Perak ke-32.

Yang Mulia pernah menjadi Raja Permaisuri Perak antara tahun 1963-1984.

kemudian lihat di dalam comment....

Waalaikumsalam warahmatullah

Thank you for your reply.

I hope you and Dato Seri Nizar are in good health as well.

I am actually a great fan of your husband Dato Seri Nizar as I am an Engineer by trade, just like him. I am also impressed with his linguistic skills both in Cantonese and Mandarin. Oh by the way, my grandma Raja Muzwin also speaks fluent Cantonese (although she rarely do), and she can understand simple Mandarin.

The family and I wish the Pakatan Rakyat government in Perak all the best in running the state and May Allah bless us all. Ameen.

Regards, Syed Ibrahim

___________________________________________________________

setelah diselidiki siapa dia ni dapatlah dalam satu laman http://epla.perak.gov.my/dewan/hansard/publishdata/1983/PR-240583.pdf

di bawah muka surat 19..iaitu SYED IBRAHIM FIRUZAMAN ALSAGOFF SYED OMAR...
TAKBIR....

1 comments:

Unknown July 1, 2009 at 2:43 PM  

Assalamualaikum.

TAKBIR!

Saya ialah Syed Ibrahim Firuzaman Alsagoff, yang telah memberi comment di laman blog datin seri seperti yang disebut saudara di atas.

Saya cuma ingin perjelaskan perkataan "my family and I..." di dalam blog datin seri adalah untuk "saya dan isteri saya", ia tiada kena mengena dengan nenek saya atau ibu saya. Mereka adalah "neutral" dah tidak menyokong mana2 parti politik. Harap Maklum.

Wassalam

"Membangun Bersama Islam"

  ©Template by Dicas Blogger